Magiciana Fit
Urmărește-mă
Pierogi sănătoși

Pierogi sănătoși

Câteodată tuturor ne este poftă de pierogi tradiționali. Vrem să-i preparăm în casă, așa cum făcea bunica noastră, dar vrem să ne satisfacem și plăcerile culinare. Dacă ești în căutare de o versiune mai sănătoasă și mai ușoară, iată o rețetă de pierogi ușori și sănătoși.

Pierogi reprezintă un fel de mâncare tradițional slavic care a fost inventat de către bunicile noastre pentru a potoli foamea celor ce lucrau din greu în agricultură. În mod tradițional aceștia sunt preparați din făină albă, cartofi și ouă. Sunt umpluți cu brânză de oaie, cartofi sau o combinație de brânză quark, gem sau mac. În zilele noastre, bărbații lucrează din greu prin birouri, astfel încât versiunea sănătoasă de pierogi le este recomandată.

Acești pierogi sănătoși aduc o nouă dimensiune rețetei tradiționale. Pentru a obține un efect mai sănătos, dar la fel de delicios, înlocuiește jumătate din cantitatea de făină cu făină din năut, iar cealaltă jumătate cu făină din grâu integral. Prin amestecarea acestor două tipuri de făină, pierogi vor avea valori nutritive de mai bună calitate care sunt benefice pentru corpul nostru. Conținutul de proteine este sporit, conținutul de gluten este redus** și ne vom bucura de o cantitate mai mare de vitamine și minerale.

Poți umple acești pierogi sănătoși cu orice fel de ingrediente, in funcție de imaginația ta, eu îți recomand să îi servești cu gem sau brânză quark. Au un gust cu adevărat grozav!

Ingrediente

Instrucțiuni

  1. Cartofii se fierb în coajă până când se înmoaie.
  2. Atunci când sunt gata, se decojesc şi se dau pe răzătoarea fină – cartofii răzuiţi fin rezultă într-un aluat moale.
  3. Se adaugă ouăle, ambele tipuri de făină şi se formează un aluat fără cocoloaşe şi care nu se lipeşte de mâini.
  4. Dacă este necesar, se adaugă mai multă făină.
  5. Aluatul se rulează (grosimea aprox. 3 mm) pe o suprafaţă presărată cu făină şi se taie în bucăţi cu ajutorul unui instrument pentru tăiat pizza.
  6. Fiecare bucată se umple cu gem/ brânză quark sau alt tip de umplutură la alegere, iar marginile se împăturesc.
  7. Pierogile se fierb în apă clocotită timp de 5-7 minute până când se ridică la suprafaţă.
  8. Se scurg, se servesc şi se decorează cu iaurt, fructe şi scorţişoară ca desert, sau cu brânză de capră/smântână şi ceapă ca fel de mâncare.
Timp de pregătire45 minute
Cantitate rezultată5 porții
Informații nutriționale/ 1 porție
Calorii538 Kcal
Carbohidrați91 g
Fibre18 g
Proteine21 g
Grăsimi5 g
Sunt magiciana fit și fac să apară ca prin farmec aceste rețete sănătoase și gustoase din ingrediente sănătoase. Scopul meu e să-ți demonstrez că a mânca sănătos și dietetic poate fi chiar ușor, gustos și deloc plictisitor. Haide să creăm împreună rețete sănătoase!
Lucia Wagner

Comentarii