Magiciana Fit
Urmărește-mă
Salată sănătoasă de broccoli cu stafide şi migdale

Salată sănătoasă de broccoli cu stafide şi migdale

Îți jur că aceasta e cea mai bună salată de broccoli pe care am încercat-o vreodată. Prima dată am încercat-o în varianta originală la o cină de Crăciun în Danemarca, acolo unde aceasta este o rețetă oarecum tradițională. Eu am transformat-o totuși într-o versiune mai sănătoasă și mai dietetică, însă gustul a rămas la fel de grozav.

Nu trebuie să te ferești să consumi broccoli crud, este incredibil de crocant și, în umila mea părere, are un gust mult mai bun decât atunci când îl gătești la aburi sau la cuptor. Este irezistibil în combinație cu celelalte ingrediente din această salată și cu un dressing simplu de iaurt. Încearcă măcar o dată această salată sănătoasă cu broccoli relativ dulce și te vei convinge că am dreptate.

Așa cum e cazul și cu celelalte rețete ale mele, nici aceasta nu e greu de preparat și e gata în mai puțin de 10 minute, timp în care am inclus și curățatul legumelor. Această salată fit poate fi servită simplă sau ca garnitură la carne sau pește. Un alt avantaj al acesteia este conținutul ridicat de proteine. Te vei convinge că această salată va fi pe placul întregii familii.

De ce este atât de sănătos broccoli-ul și de ce se recomandă a fi consumat crud?

Broccoli este o sursă grozavă de substanţe anticancerigene care neutralizează carcinogenii şi îi elimină din corp. Cel mai indicat este să consumaţi broccoli în stare crudă pentru ca acesta să-şi păstreze toate vitaminele şi enzimele importante. O cană de broccoli conţine mai mult de 2 g de proteine, 2 grame de fibre, 200 mg de potasiu, 43 mg de calciu, 80 mg de vitamina C şi folaţi, magneziu, fosfor, betacaroten, vitamina A, luteină şi zeaxantină.

Ingrediente

  • 200 g iaurt grecesc alb
  • ⅓ ceapă roşie
  • o mână de seminţe de floarea soarelui
  • o mână de stafide
  • o mână de migdale (sau alte nuci) (vi le recomand pe acestea)
  • 2 linguri miere (v-o recomand pe aceasta)
  • 1 linguriţă suc de lămâie
  • sare şi piper negru (după gust)
  • 300 g broccoli proaspăt

Instrucțiuni

  1. Amestecă într-un bol iaurtul cu sucul de lămâie şi mierea.
  2. Adaugă bucheţelele de broccoli spălate şi tăiate în prealabil (nu trebuie fiert, nici preparat la aburi), ceapa tocată mărunt şi restul ingredientelor.
  3. Amestecă salata şi las-o la frigider cel puţin 1-2 ore.
Timp de pregătire10 minute
Cantitate rezultată2 porții
Informații nutriționale/ 1 porție
Calorii294 Kcal
Carbohidrați34 g
Fibre6 g
Proteine12 g
Grăsimi13 g
Sunt magiciana fit și fac să apară ca prin farmec aceste rețete sănătoase și gustoase din ingrediente sănătoase. Scopul meu e să-ți demonstrez că a mânca sănătos și dietetic poate fi chiar ușor, gustos și deloc plictisitor. Haide să creăm împreună rețete sănătoase!
Lucia Wagner

Comentarii