Magiciana Fit
Urmărește-mă
Prăjitură sănătoasă cu morcov

Prăjitură sănătoasă cu morcov

Această prăjitură cu morcov și umplutură de prune preparată în casă a fost dintotdeauna preferata mea. Această prăjitură sănătoasă cu morcov este o variantă modificată a unei prăjituri tradiţionale cu morcov umplută cu gem de prune. Datorită adaosului de făină de năut, aceasta conţine mai multe proteine şi fibre. Mai mult, nu are în compoziţie nici zahăr, nici grăsimi hidrogenate.

Rețeta e foarte simplă și vei beneficia de valorile nutriționale crescute ale acesteia. Prăjitura are un conținut redus de grăsimi (doar 3 grame pentru o bucățică), deoarece mare parte din cantitatea de grăsimi din rețeta clasică a fost înlocuită aici cu sos de mere și banane. Gemul poate fi preparat prin gătirea prunelor uscate și a curmalelor, acestea având rolul de a îndulci prăjitura fără a mai fi nevoie să adaugi zahăr sau miere. Acesta este un alt avantaj imens față de rețeta clasică - această variantă are un conținut mai redus de carbohidrați și calorii.

În cazul în care nu ai în casă făină de năut, o poți înlocui cu făină din grâu integral, trebuie doar să te asiguri că aluatul are o consistență suficient de groasă pentru a putea fi rulat cu ușurință.

Încearcă prăjitura mea cu morcovi sănătoasă și fit de exemplu ca desert în weekend sau ca gustare de dimineață pe care o poți lua cu tine la serviciu sau la școală.

Ingrediente

Instrucțiuni

  1. Mai întâi prepară gemul.
  2. Pune prunele, curmalele şi apa pe foc într-un vas mic şi lasă-le să dea în clocot.
  3. Amestecă ingredientele şi apasă-le din când în când cu o furculiţă pentru a forma un gem.
  4. Când amestecul s-a omogenizat şi întărit pe jumătate, ia gemul de pe foc şi lasă-l să se răcească.
  5. Amestecă în blender morcovii, bananele, sosul de mere şi uleiul de cocos până când se omogenizează.
  6. Toarnă amestecul într-un bol, adaugă făina de năut, făina din grâu integral şi praful de copt şi formează un aluat.
  7. În cazul în care aluatul este prea moale şi lipicios, adaugă puţină făină de grâu integral.
  8. Când aluatul este gata, rulează-l în bucăţi subţiri, taie-l în pătrăţele şi toarnă ½ de linguriţă de gem în mijlocul fiecărei bucăţi.
  9. Împătureşte fiecare pătrat astfel încât să formeze un triunghi şi înţeapă marginile cu o furculiţă.
  10. Pune prăjitura de morcovi într-o tavă de copt tapetată cu hârtie de copt şi coace-o în cuptorul preîncălzit la 180°C timp de 25 până la 33 de minute (în funcţie de mărimea prăjiturii şi de tipul de cuptor). Dacă laşi prăjitura prea mult la cuptor, aceasta se va întări. Testeaz-o cu o scobitoare după 20 de minute. Dacă scobitoarea iese curată, atunci prăjitura este gata.
  11. Încălzeşte prăjiturile înainte de a le consuma.
Timp de pregătire50 minute
Cantitate rezultată15 porții
Informații nutriționale/ 1 porție
Calorii182 Kcal
Carbohidrați27 g
Fibre5 g
Proteine7 g
Grăsimi3 g
Sunt magiciana fit și fac să apară ca prin farmec aceste rețete sănătoase și gustoase din ingrediente sănătoase. Scopul meu e să-ți demonstrez că a mânca sănătos și dietetic poate fi chiar ușor, gustos și deloc plictisitor. Haide să creăm împreună rețete sănătoase!
Lucia Wagner

Comentarii